De organisatie van de Visma werkt inmiddels hard aan de invulling van de 49e editie van dit succesvolle hengelsportevenement in de Rotterdam Ahoy. Op 3, 4 & 5 maart zal het evenement weer tienduizenden hengelsporters in drie hallen van de Rotterdam Ahoy verwelkomen. Om de ticketverkoop beter te laten verlopen en de bezoekers beter te informeren voor- en rondom de beurs, is er in 2017 gekozen voor een nieuw ticketsysteem en een vernieuwde evenementen website. Het Online Huis is hier de afgelopen maanden als projectmanager samen met de organisatie van de Visma al druk mee bezig geweest. Daarnaast heeft de Visma ook in 2017 weer gekozen voor Het Online Huis als online marketing partner voor dit publieksevenement.
Kwalitatief bereik door gerichte Online marketing
Online (event) marketing partner
Na de succesvolle online marketing campagne voor de Visma in de Rotterdam Ahoy in 2016, heeft de organisatie van de Visma, ook dit jaar weer gekozen voor Het Online Huis als online marketing partner voor de promotie van dit driedaagse evenement. Het Online Huis zal ook in 2017 de complete online marketing strategie en het campagne management rondom dit evenement verzorgen. De doelstelling in 2016 om meer tickets online te verkopen ten opzichte van 2015 was ruimschoots overschreden. Toch lagen er ook dit jaar nog aantal uitdagingen & verbeterpunten om de online marketing rondom dit evenement nog succesvoller te laten renderen. O.a. het nieuwe ticketsysteem, de ontwikkelde evenementen website en de nog doelgroep gerichtere online evenementen marketing campagne, zijn voor 2017 de veranderingen om het rendement te verhogen. De promotie rondom dit publieksevenement voor de breed georiënteerde hengelsporter en visboten liefhebber is in januari gestart. De aankomende maanden zal de Visma veelvuldig aan de aandacht gebracht worden middels Google Adwords campagnes, Facebook advertising, e-mail marketing en content marketing.
Bezoekers beter informeren & begeleiden bij ticketaankoop
Nieuwe evenementen website Visma.nl
Om de bezoekers van de Visma website www.visma.nl “vriendelijker” te begeleiden bij het aankopen van de ticket(s) en goed te informeren over de beurs, is er in 2016 gewerkt aan een nieuwe evenementen website. Het design van de nieuwe evenementen website voor de Visma- Rotterdam Ahoy is compleet naar wens van de organisatie ontwikkeld. Daarbij is door Het Online Huis kritisch gekeken naar de verbeterpunten om de conversie te verhogen en de informatiestroom naar de bezoekers te vereenvoudigen. Dit zie je o.a. terug op plekken waar de ticketverkoop wordt gestimuleerd en nieuws- en landingspaginastructuur die aan deze evenementen site is gekoppeld.
Vriendelijk ticketsysteem en conversie optimalisatie
Uit onderzoek en uit reacties van de website bezoekers bleek dat het ticketsysteem van de Visma in 2016 onvriendelijk was en te veel tijd innam om tickets te bestellen. Daarom is er dit jaar door de Visma gekozen voor een nieuw ticketsysteem. Het Online Huis heeft meegedacht in de keuze voor het nieuwe systeem en de integratie in de nieuwe website. Op de nieuwe evenementen website kun je nu op bijna alle pagina’s direct een bestelling te plaatsen of wordt je z.s.m. getriggerd om naar de ticketpagina te gaan. Hierdoor is het voor de bezoekers eenvoudiger geworden om ticket(s) te bestellen en zal het voor de organisatie conversie verhogend zijn. Om interessante content te bieden aan de bezoekers van de website is er een nieuws- blog module ontwikkeld om de bezoekers nog beter te informeren over de Visma.
Nieuwsgierig geworden naar wat internet marketing bureau Het Online Huis uit Doetinchem voor jouw evenement of organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een kennismaking- adviesgesprek.