Google display marketing & re-marketing

 

Display marketing, ook wel display advertising genoemd is een vorm van push marketing. Een ideale vorm van online adverteren om je de doelgroep op de hoogte kunt brengen van acties en om naamsbekendheid op te bouwen. Banners vindt je vaak terug bij uitgeverijen maar ook een partij als Google biedt de mogelijkheid om, via het display netwerk van Google Adwords, heel gericht te adverteren richting je doelgroep.

Google Adwords display advertising & Re-marketing

Via Google’s display advertising netwerk kun je heel gericht je doelgroep bereiken op basis van interessante zoekwoorden, interesses van mensen of zelfs door je doelgroep bezochte website’s. Afhankelijk van de doelstelling is het belangrijk om een goede strategie kiezen waarmee je de juiste bezoekers weet te verleiden om naar je website te gaan. Een aan je Google Adwords campagne aansluitende boodschap en goede opmaak van de bannering is cruciaal voor het rendement van een Google display campagne.

Google Adwords re-marketing

Het display netwerk van Google Adwords biedt ook de mogelijkheid om je boodschap te herhalen aan bezoekers die eerder op je website zijn geweest door middel van re-marketing. Bezoekers van je website krijgen de display campagne te zien n.a.v. hun bezoek aan je website op andere website. Je boodschap kan bijvoorbeeld herhaalt worden op aangesloten branchegerelateerde websites of op andere websites die de doelgroep bezoekt. Hoe vaak zie je niet een advertentie terug van een website die je eerder die week/dag hebt bezocht? Door Google re-marketing vergroot je de kans op rendement in je eerder geïnvesteerde reclame euro.

Meetbaarheid (Google) display marketing campagnes

De display campagne via het Google Adwords display netwerk zijn zeer goed meetbaar. Door middel van een koppeling tussen Google Adwords en Google Analytics kun je een heel duidelijk krijgen van het resultaat (conversie) van de Google display campagne. Het pad tussen bron van eerste bezoek en de conversie is via Google Analytics goed in kaart te brangen. Een juiste inrichting van Google analystics is hiervoor essentieel, neem hiervoor eventueel contact op ter ondersteuning.

Voor de volgende doelstellingen kan display marketing effectief worden ingezet:

  • Introduceren nieuwe producten of diensten
  • Zorgen voor een tijdelijke of blijvende focus op uw merknaam of product
  • Tijdens een actieperiode extra nadruk leggen op een aanbieding
  • Bekijken waar uw doelgroep zich online bevindt
  • Het bereiken van bezoekers die je bedrijf online al hebben bezocht

Display marketing is belangrijk voor alle organisaties die een website hebben en willen investeren in hun merk, naam, product/dienst en in (relevante) bezoekers naar de site trekken. Of het nu gaat om branding, het verkopen van producten, het aanbieden van diensten of het opbouwen van een database.

Banners maken

Om een display marketing campagne te laten renderen is het niet alleen belangrijk dat de banner er mooi uitziet, maar vooral dat het uw doelgroep triggerd om erop te klikken. Onze specialisten op het gebied van display marketing kunnen je helpen om banners te creëren die rendement verhogend zijn. Wij hebben de creatieve specialisten in huis die voor elke situatie een passende banner kunnen maken. Voorbeelden van verschillende banners zijn een leaderboard, rectangle, skyscraper, full banner, boxbanner, expandebel banners, layers, corner ads en nog veel meer mogelijkheden op maat. Elementen die eventueel toegepast kunnen worden zijn een contactformulier, filmfragmenten, 3D animaties, databases, etc.

Wie gingen je o.a. voor

Verschillende bedrijven uit de regio Doetinchem, Arnhem, Nijmegen, Driebergen of Rotterdam maar ook de rest van Nederland gingen je voor. Zie onderstaand een aantal voorbeelden van bedrijven waarvoor wij de display marketing strategie uitzetten en uitvoeren.

[vc_gallery type=”carousel” interval=”3″ images=”17598,17608″ onclick=”link_image” custom_links_target=”_self” img_size=”200×200″]

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.